3 najpopularnija načina za bijeg od neugodnog osjećaja niskog samopoštovanja

Gledajte televiziju, otvarajte novine, slušajte radio ili posjećujte stranice s vijestima na internetu i odmah ćete primijetiti da je količina ljudskih neuspjeha i katastrofa kojima je netko izložen obeshrabrujuća. Ako ste poput mene, možda ćete izbjegavati ove izvore vijesti i “zabave” jer ne možete podnijeti količinu negativnosti koja se infiltrira u vaš um i štetno utječe na vaše energetsko stanje! Nije iznenađujuće da velik dio negativnosti u svijetu potječe od ljudi koji imaju nezdravu, nisku razinu samopoštovanja. Šokantno, opsežno istraživanje pokazuje da više od 85% svjetske populacije ima neku vrstu nedostatka u razini samopoštovanja.

Nisko samopoštovanje uzrokuje osjećaj nelagode, nesreće, ljutnje, straha, odgađanja, frustracije, sramežljivosti i nesposobnosti. Ovaj niz negativnih misaonih procesa i osjeta tjera ljude da traže umjetne načine da prikriju svoj nedostatak samopouzdanja preuzimanjem prisilnog ili neprirodnog ponašanja. Tri najčešća načina prikrivanja negativne slike o sebi, smanjenog samopoštovanja i niske razine samopouzdanja su:

Prisilna i nezdrava komunikacija

Prisilni činovi komunikacije načini su na koje se međusobno odnosimo na neprirodan i destruktivan način. Primjeri neproduktivne komunikacije mogu biti nekontrolirana ljutnja, vrištanje ili uvredljivi jezik ili nepoštene ili neproduktivne primjedbe. Prečesto, kada se osjećamo neugodno u društvenim situacijama ili se bojimo da nas drugi kontroliraju, pokušavamo prevladati tako da na neki način dominiramo nad drugom osobom. Na primjer, vaš supružnik bi mogao dati primjedbu da dopuštate da se osjećate loše u vezi sa sobom ili da ste na neki način napadnuti. (Riječi drugoga nikada ne mogu negativno utjecati na naše samopoštovanje osim ako im to ne dopustimo.) Većinu vremena reagiramo na ono što netko kaže kada iznosi nešto s čime ne možemo biti o tome kako vidimo sebe. Ovaj reaktivni osjećaj prečesto je znak smanjenog samopoštovanja. Kao rezultat prijetnje, možete se suprotstaviti vlastitom agresivnom ili neprijateljskom primjedbom. Ubrzo ste nenamjerno započeli silaznu spiralu u komunikaciji koja će zasigurno s vremenom narušiti vaš odnos.

Nedostatak samopoštovanja također utječe na sva druga područja života. Dodatni primjeri uključuju strah od javnog nastupa, neučinkovitu profesionalnu komunikaciju, traženje karijera koji nije u skladu s nečijim strastima i životnom svrhom, izlaske ili čak brak s ljudima koji se ne poklapaju dobro s našim najvažnijim vrijednostima jer se bojimo da možda nećemo privući našeg idealnog partnera i odgajati djecu da budu temeljena na strahu, reaktivna ili nezdrava u svojim percepcijama svijeta i u odnosima s drugima.

Prekomjerno spavanje kako bi pobjegao od stvarnosti.

Znate li nekoga tko “odspava svoje vrijeme? Za bezbroj ljudi, spavanje je način da pobjegnu od svojih bolnih osjećaja nesposobnosti, straha, nelagode, nedostojnosti i slabosti. Ti osjećaji proizlaze iz tumačenja da je netko na neki način nedovoljan ili nedovoljno dobar te su u konačnici rezultat niske razine samopoštovanja. Oni crpe našu energiju i uzrokuju unutarnje trenje koje nas čini umornima. Oni također rezultiraju time da želimo pobjeći iz tih situacija umjesto da se nosimo s njima na prikladan i učinkovit način. Za mnoge ljude spavanje je najlakši bijeg, a ne učenje suočavanja sa životnim izazovima. Spavanje je sredstvo oporavka — tako da se nakon buđenja svi izazovi mogu lakše nositi sa svježom energijom. Međutim, mnogi ljudi ne koriste san u svrhu regeneracije energije. Svoju bol otupljuju ‘kroničnim spavanjem’ kao bijegom od stvarnosti. Kao strategija bijega, problemi ostaju neriješeni i neriješeni te se s vremenom pogoršavaju.

Korištenje alkohola, droga i cigareta

Kao aktivni promatrač ljudskih strategija suočavanja, primijetite koliko često mnogi traže načine da uguše bol umjesto da se bave izvorom svojih izazova. Mnogi pronalaze utjehu u cigaretama kao olakšicama od stresa. Temeljni izvor mentalnog stresa i tjelesne napetosti često je smanjeno samopoštovanje. Ljudi se često uvjetuju da se okrenu alkoholu ili drogama nakon stresnog događaja. Umjesto da se bavite uzrocima životnih razočaranja, izazovima u vezi ili neučinkovitom komunikacijom, često je lakše tražiti načine da zaboravite na probleme okrećući se alkoholu, cigaretama i drogama. Naravno, ovi destruktivni oblici bijega od neugodnih osjećaja uzrokovanih niskim samopouzdanjem, lošom slikom o sebi i slabim samopoštovanjem često rezultiraju vlastitim složenim zdravstvenim i društvenim izazovima. Osim štetnog tjelesnog djelovanja, droge i alkohol pojačavaju negativne osjećaje i time rezultiraju daljnjim destruktivnim ponašanjem. Na taj način oni povećavaju već prisutne izazove i rezultiraju pogoršanjem, začaranim krugom većih razmjera.

Nisko samopoštovanje najčešće je uzrok ovih destruktivnih ponašanja i ponašanja u potrazi za bijegom. Umjesto da se odvojite od izazova koje donosi loša slika o sebi i nisko samopouzdanje ili da ih pokušate izbjeći, postoji učinkovitiji način da živite snažnijim, sretnijim i bogatijim životom – jednostavnim podizanjem vlastite razine samopouzdanja.