O čemu se zapravo radi u upravljanju vremenom?

Kad prijeđete na to, upravljanje vremenom se zapravo odnosi na upravljanje svojim postupcima. Svi želimo koristiti proces upravljanja vremenom kako bi nam omogućio da izvršimo više radnji u danu, da obavimo sve što je potrebno i da nam damo vremena da radimo stvari u kojima uživamo. Ali upravljanje vremenom nije čarobni lijek za obavljanje radnji koje trebate učiniti. To je jednostavno alat. Vrlo moćan alat kada se koristi ispravno, ali još uvijek samo alat.

Na primjer, možete naučiti sve što trebate znati o upravljanju vremenom – pročitajte bezbroj knjiga, slušajte CD-e, a možda čak i pohađajte nekoliko tečajeva ili seminara. Ali ako ne poduzmete nešto kako biste ono što ste naučili primijenili u praksu, to će biti izgubljeno vrijeme i novac. A gubljenje vremena, kao što oboje znamo, jedna je od najgorih stvari koje možete učiniti.

S druge strane, možda ipak odlučite poduzeti nešto i počnete raditi neke od stvari koje ste naučili. Ali samo polovično. Možda na početku dana kreirate popis zadataka, ali ga nikada ne pozivajte. Ili organizirate sve svoje postojeće datoteke, ali samo bacite sve nove papire na jednu hrpu. Ili radite nekoliko vježbi koje ste naučili, ali nikada ne radite ništa s rezultatima do kojih dođete.

No, možda je najgora stvar koja se može dogoditi kada koristite alate koje nudi upravljanje vremenom jest slijediti radnje koje ste naučili, pozivati se na informacije koje zapisujete, ali onda jednostavno ništa ne radite. U slučaju popisa zadataka, možda sastavite popis za dan, a zatim samo odugovlačite s rješavanjem čak i prvog zadatka. Možda to čak ni ne činite svjesno – gledajući unatrag na dan, stvari su se uvijek činile “isplivale” (iako slijedite dobre savjete o upravljanju vremenom, taj izgovor više ne bi trebao vrijediti!)

Ako se to događa, moguće je da problem nije u upravljanju vremenom, već više u motivaciji.

Ako su zadaci dio vašeg posla, možda vas posao više ne zanima i morate pronaći drugo područje u kojem ćete raditi. Ako su zadaci za vas i povezani su s vašim osobnim ciljevima, možda nisu ciljevi koje ste sebi postavili nisu točni ciljevi za vas? Možda ste zapisali te ciljeve jer ste mislili da biste trebali, ali to zapravo nije ono što želite.

Naravno, možda samo niste shvaćali da odugovlačite s izvođenjem radnji koje ste trebali učiniti, a ta vas spoznaja potiče da sve završite!

U konačnici, upravljanje vremenom se svodi na poduzimanje radnji i primjenu metoda koje ste naučili kako biste planirali svoje aktivnosti, a zatim poduzimanje akcija kako biste te aktivnosti obavili na najučinkovitiji mogući način. Svatko to može – čak i vi!